MobTown to niewielka gra karciana przeznaczona dla całej rodziny. Jest to tytuł w którym gracze wcielają się w gangi i przejmują kontrolę nad miastem. Kto zrobi to najlepiej wygrywa.
MobTown
Czas gry: 30 min
Wydawca: Trefl Joker Line
Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-4
Mechanika: zbieranie kart, zdobywanie wpływów, przejmowanie budynków
Zawartość gry:
- 20 kart budynków
- 57 kart zasobów (najemnicy i forsa)
- 4 zestawy po 12 żetonów gangów
- 4 dwustronne znaczniki punktacji
- 12 żetonów teczek
- 4 zestawy po 8 kart chytrych planów
- 4 karty pomocy
- karty punktacji
Wykonanie MobTown

Karty chytrych planów oraz budynków są przejrzyste, ciekawe, a co najważniejsze – czytelne. Nikt nie ma problemu z ich rozszyfrowaniem.
MobTown jest bardzo kolorowe i żywe.
Żetony teczek oraz gangów są wykonane z trwałej tektury, bardzo trudno będzie im wyrządzić jakąkolwiek krzywdę 😉
Po paru rozgrywkach nie widać śladów używania, karty nie są pozaginane na rogach ani pogięte.Poziom wydania stoi na wysokim poziomie.

Rozgrywka
Na samym początku zasady gry MobTown były dla mnie dość dziwne i niezrozumiałe, jednak po rozpoczęciu partii wszystko stało się proste. Spróbuje wam je troszkę bardziej przybliżyć.

Punkty można zdobywać na dwa różne sposoby:
- Każdy zdobyty budynek, w zależności od trudności przejęcia, daje odpowiednią ilość punktów. Tutaj będą nam potrzebne karty gangów w 5 różnych kolorach z innymi zwierzętami (lisy, węże, rekiny, łasice i szczury).
- Jak to w gangach bywa, trzeba określić swoją zdobycz. Wykonywanie chytrych planów będzie nam dawało dodatkowe punkty, potrzebne do zwycięstwa. Można próbować przejąć najwięcej fabryk, teatrów albo po prostu najwięcej własności prywatnych.

Na samym początku nie wspomniałem, że każde miasto jest układane losowo na te trzy rundy. Jest to wspaniałe rozwiązanie, bo gra nie powtarza się i jest bardzo regrywalna.
Moja ocena

Plusy
- Bardzo ciekawe grafiki
- Regrywalność
- Miasto za każdym razem jest inne
- Klimat gangsterski
- Młodsi gracze również dają sobie świetnie radę
Minusy
- Na samym początku problem z oswojeniem zasad
- Używanie teczek w grze dwuosobowej jest niepotrzebne
Dziękuję wydawnictwu Trefl Joker Line za przekazanie egzemplarza recenzenckiego!